ronde 25-9 en 27-9

Ronde
klas Joke * het verslag


Rondeleider: Emma
Secretaris: Sébastien
Temperatuur: Het is vandaag 21 graden celcius vandaag.
Kalender: Het is vandaag maandag 25 september 2017.
Nous sommes lundi aujourd'hui.
Het is vandaag woensdag 27 september 2017.
Nous sommes mercredi aujourd'hui.




Naam
Kernwoord
Kernzin
Stem
Skateboard
Ik heb mijn skateboard mee.
Arjen
boeken
Ik heb boeken gevonden op zolder over de Romeinen.
Lieze
Tandarts
Ik heb een oude doos mee.
Sébastien
Poortersfeest
We zijn naar de kermis geweest.
Nel
Heely's
Mijn heely's zijn gestolen.
Maïte
Kitten
Ik heb een nieuwe kitten thuis.
Silke
Pepe
Ik ben naar mijn pepe geweest.
Arnd
Wensballon
Ik ga een wensballon kopen.
Terje
Porsche
Ik heb auto's van Porsche gezien.
Eva
Zee
We zijn naar de zee geweest.
Louis
Roofvogel
Er heeft een roofvogel een muis uit mijn tuin genomen.
Mathyro
Armband
Ik heb een armband gekregen van mijn zus en ik heb een echo gekregen.
Lars
Pad
Ik heb een dode pad gezien.
Freek
Weekend
Ik ben naar de Ardennen geweest.
Nel
Olivia
Mijn zus komt terug van reis.
Silke
Oma
Mijn oma kan breien.
Sébastien
Ramp
Ik heb een ramp gemaakt.
Stem
Geblokkeerd
Ik werd deze ochtend geblokkeerd op de computer door een hacker.
Arjen
Forum
Ik heb mijn spullen van het forum mee.


Reacties

Populaire posts van deze blog

ronde 19 april